15 ting å huske på når man skal arrangere et event
Ingen event er like, men nedenfor har vi satt sammen en liten sjekkliste over mange av de vanligste punktene man må huske på når man skal gå i gang med planleggingen av et event.
1. Valg av lokaler for eventet
Skal dere ha arrangementet i egne lokaler, på et hotell eller i et annet arrangementslokale?
2. Cateringleverandør
Hvilken leverandør skal man velge til å levere god mat til arrangementet? Dersom man velger å være på et hotell vil ikke dette punktet være nødvendig å ta stilling til.
3. Menyvalg
Hva er menyen for dagen/kvelden?
4. Finne riktig underholdning
Skal dere ha en komiker som konferansier gjennom arrangementet? Kanskje noen musikalske innslag også?
5. Lyd, lys, scene
Er det kontaktet en teknisk leverandør for å avklare behovet i forhold til innleid underholdning?
6. Kjøreplan
Hva skal skje gjennom arrangementsdag? Når skal det skje? Og hvem er ansvarlig for at det skjer?
7. Prosjektleder
Hvem er ansvarlig for at eventet går i henhold til oppsatte kjøreplan? Hvem henter artistene før de skal på scenen og hvem har kommunikasjon med hovmester i forhold til når maten skal ut til gjestene?
8. Kontrakter
9. Invitasjoner og påmeldingsskjema
10. Artist/komiker – Reise, opphold + mat og drikke backstage
11. Vakthold og helsepersonell
12. Blomster/bordpynt, bordkort, rød løper og fakler, bord, stol, duk og dekketøy
13. Fotograf
14. Pressevegg
15. Befaring
Å planlegge et event er veldig gøy, men kan også være tidkrevende. Ved å samarbeide med Topp Arrangement tar vi oss av kommunikasjonen med alle leverandører, artister og andre involverte slik at du kan senke skuldrene og nyte arrangementet sammen med gjestene. Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat.